سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

تفاوت دو سبک طراحی داخلی مدرن و معاصر

    نظر

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

به طور کلی کلمه ی "مدرن" یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفنه می‌شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه المان‌های منزل از جمله مبلمان مشاهده می‌شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سبک طراحی دکوراسیون داخلی مدرن شاهد آن هستیم.

 

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، یکی از ویژگی‌های مهم در دکوراسیون مدرن، استفاده از اشکال هندسی واضح مانند دایره‌ها و چهارگوش‌ها است. اشکال هندسی گوشه‌دار که نشان‌دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن است، و اشکال منحنی نیز احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را نمایش می‌دهند. ترکیب این دو با هم تصویری واضح و شفاف از مفهوم مدرنیته را رو بروی شما قرار می‌دهد. همچنین آثار نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با مفاهیم انتزاعی در این نوع سبک دکور خانه جایگاه ویژه‌ای دارند.
سبک طراحی دکوراسیون داخلی امروزی

سبک های دکوراسیون مدرن و امروزی دو نوع سبک متفاوت هستند که اغلب جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما این دو سبک متفاوت از یکدیگر هستند. تفاوت اصلی این دو سبک در این است که سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است. از طرفی سبک امروزی یا معاصر انعطاف‌پذیری بالایی داشته و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد. برای مثال در سبک امروزی ممکن است شاهد خطوط خمیده در طراحی باشیم، در حالی که در سبک مدرن این اتفاق رخ نمی‌دهد.

 

به علاوه در طراحی دکوراسیون داخلی امروزی راحتی و خودمانی بودن فضا بسیار اهمیت دارد. برخلاف سبک دکوراسیون مدرن که فضایی به مراتب رسمی‌تر را بوجود می‌آورد، فضای دکوراسیون امروزی (معاصر) احساس صمیمیت بیشتری را به بیننده انتقال می‌دهد. در اصل می‌توان گفت که ما در هر دوره‌ای که باشیم، سلیقه جمعی آن دوره از تاریخ، سبک دکوراسیون امروزی یا معاصر آن دوره را تعریف می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون منزل مدرن در سعادت آباد تهران