سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

تعریف سبک طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

    نظر


ابتدا به تعریف واژه مینیمال یا مینی مال پرداخته و به سوال مینیمال یعنی چه پاسخ می‌دهیم. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است. minimal در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند.

پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.



با توجه به تعریف مینیمال اکنون به روشنی می‌توانیم مواردی هم چون ایده‌های یک دکوراسیون مینیمال، طراحی و پیاده سازی آن و در انتها تغییر سبک خانه‌های مرسوم به سبک طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم.

در ابتدا به سراغ ایده‌های مینی مالیستی در خانه می‌رویم. اتاق‌ها شامل اتاق خواب، اتاق کار، اتاق کودک و اتاق پذیرایی (نشیمن) آشپزخانه، لابی‌ها، دفاتر اداری و حتی دکوراسیون‌های تجاری مانند فروشگاه‌های پوشاک و … در لیست بررسی ایده‌های مینیمال مطالب بعدی ما قرار دارند.