سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

ایده های طراحی داخلی فضاهای کوچک

    نظر

آپارتمان های کوچک : در خانه های کوچک امروزی، بسیار مهم است که طراحی دکوراسیون داخلی خانه به صورتی باشد که بتوان از همه فضاهای آن به صورت مفید استفاده کرد. استفاده مناسب از فضاهای خانه به کاربردی تر شدن فضاها کمک کرده و آرامش و آسایش ساکنان را نیز تامین خواهد کرد.به همین منظور ایده هایی را برای استفاده مناسب و کاربردی از فضاهای کوچک به شما پیشنهاد میکنیم.

 

طراحی دوبلکس فضاهای کوچک

 

طراحی دوبلکس فضاهای کوچک راهی است تا بتوان فضاهای بیشتری را در یک مساحت کم گنجاند. برای این کار بهتر است برای فضاهایی نظیر اتاق خواب از ارتفاع استفاده کرده و آن ها را بالای راه پله ها طراحی کنیم. این کار باعث می شود طراحی معماری داخلی خانه حرفه ای تر به نظر بیاید و همچنین باعث می شود از فضا بهترین استفاده راببرید و هم محصور بودن اتاق خواب خود را در فضایی کوچک تامین کرده اید.

custom-decor-in-the-living-are-and-dining-room-with-mezzanin.jpg

 

 

فضاهایی را که در ارتفاع طراحی می کنید، لزوما نباید در وجه انتهایی خانه قرار بگیرند، این فضا ها می توانند به سان سقف های کاذب برای دیگر فضاهای خانه نیز عمل کنند و به دکوراسیون داخلی خانه تان جذابیت ببخشند.

مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر دکور منزل

 

ایجاد اختلاف ارتفاع در کف خانه

 

بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک از دیوار استفاده نشود، دیوارها باعث می شوند که فضا کوچک تر از آنچه که هست به نظر بیاید، پس بهترین راه برای این که حوزه های مختلف خانه را از هم جدا کنید، ایجاد اختلاف ارتفاع در کف خانه واستفاده از پله است، با کمی بالا یا پایین بردن فضاهای مختلف خانه می توانید آن ها را از هم جدا کنید.

 

 

 

استفاده از دیوارهای خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک

 

اگر مجبور به استفاده از دیوار برای ایجاد محرمیت در فضای کوچک خانه تان هستید، بهتر است این دیوار ها به گونه ای باشند که کاربری دیگری نیز داشته باشند. به طور مثال به جای دیوار های ضخیم که فضای خانه را کوچک تر می کنند می توانید از یک کتابخانه استفاده کنید که به شما اجازه می دهد که مقداری از وسایل دیگرتان را نیز در آن جای داده و از آن استفاده بهتری بکنید.

 

home-decoration02.jpg

 

 

جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک به وسیله تغییر رنگ

 

برای جداسازی فضاها در خانه های کوچک می توان از تکنیک تغییر رنگ نیز استفاده کرد. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف در کف و یا دیوارهای یک خانه، بر جدا بودن فضاها از یکدیگر تاکید بیشتری داشته باشید. حتی این فضاها می توانند فاقد در بوده و در زمانی که قرار است از مهمان در خانه کوچک خود پذیرایی کنید از پرده هایی با رنگ ها و طرح های زیبا برای محصور بودن فضاها استفاده کنید.

 

 

مبلمان راهی برای جداسازی فضاهای کوچک

 

یکی از راه های هوشمندانه برای جداسازی فضاهای کوچک این است که به یک مدل درست برای چیدمان مبلمان خود برسید. مبلمان ها نیز می توانند همانند دیوارها، باعث جداشدن فضاهای مختلف از یکدیگر شوند.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکورسیون داخلی اتاق نشیمن هنری

 

رنگ سفید، معجزه ای برای فضاهای کوچک

 

برای این که کوچک بودن فضای خانه تان کمتر به چشم بیاید از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. رنگ سفید به دلیل روشنی که در فضا ایجاد می کند به بزرگتر جلوه دادن فضا کمک خواهد کرد.

%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88%20(11).jpg

 

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی اتاق خواب ستودنی برای کودکان