سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

نکاتی در باب طراحی دکوراسیون اداری

    نظر

محیط های اداری باید با فعالیت هایی که در آن انجام می شود هم خوانی داشته باشد. فرآیندهای کاری مختلف نیازمند به فضاهای کاری مختلف است. کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند.

ایستگاه های کاری یک ساختمان اداری به صورت میانگین تنها 50 تا 60 درصد اوقات پر هستند در حالی که هزینه های سنگینی برای اجاره محل ، تهویه، نگهداری و نظافت آنها می شود. استاندارد کردن ابعاد و جانمایی درست در طراحی دکوراسیون داخلی باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. همچنین مسئله استاندارد سازی ابعاد زمانی پر رنگ تر می شود که محیط اداری دچار جابه جایی از نظر افراد و فضا می شود. اگر فضاهای دکوراسیون اداری دارای ابعاد یکسان و یا حداقل مدولار باشند تغییرات در محیط ارزان تر و سریع تر امکان پذیر خواهد بود .

از سوی دیگر تعامل میان کارکنان مهم و حیاتی است و نحوه طراحی دکوراسیون داخلی محیط یکی از ارکان تاثیر گذار در این امر است.

استفاده درست از نوع چیدمان ، رنگ ها و اشکال در محیط کار فرهنگ مورد نظر مدیریت مجموعه را بیان می کند و آنرا به کارکنان القا می نماید ، همچنین چینش و استفاده از عناصر درست در شکوفایی خلاقیت کارمندان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست دکوراسیون اداری شرکت بر محیط زیست اشاره کرد . چینش درست، استفاده از متریال های مناسب و در نظر گرفتن تغییرات در آینده باعث می شود تخریب کمتری در هنگام ایجاد تغییر انجام شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش ساختمان انرژی کمتری مصرف شود.

آیا کارمندان میزهای اختصاصی دارند یا از میزهای گروهی استفاده می کنند؟

کارمندان به صورت تمام وقت کار می کنند یا پاره وقت؟

آیا فضای اداری پارتیشن دارید یا شامل اتاق های تو در تو است؟

آیا محیط کار شما نوعی شو روم است یا صرفا محلی برای انجام امور کارمندی؟

آیا در فضایی کاملا دیجیتال مشغول به کار هستید یا نیاز به محلی برای نگهداری و ذخیره اوراق دارید؟

آیا شکل کلی شرکت طرحی سازمانی دارد یا بخش های مختلف حق انتخاب برای ظاهر محیط و طراحی دکوراسیون داخلی خود دارند؟

مهم ترین وجه تمایز دفاتر اداری ابعاد و یا باز یا بسته بودن آنهاست، بنابراین انواع مختلف فضاهای اداری درجات مختلفی از حریم بصری و صوتی را ایجاد میکنند که تاثیر مستقیمی بر تعامل میان کارمندان و توانایی تمرکز آنها خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون اداری شرکت واردات و فروش ساعت