سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

چیدمان و قرار دادن وسایل در طراحی آشپزخانه کوچک

    نظر

چیدمان و قرار دادن وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی  آشپزخانه کوچک

شاید بزرگترین دغدغه در مورد دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه های کوچک ایرانی این باشد که چگونه همه وسایل مورد نیاز را در تعداد کمی کابینت جا دهیم. شما باید در استفاده از فضای محدود آشپزخانه خود مدیریت به خرج دهید. وسایلتان را روی پیشخوان آشپزخانه نچینید و بعد از استفاده از هر چیزی آن را سر جای خودش بگذارید. باید بدانید و به این نکته توجه داشته باشید که آشپزخانه‌های شلوغ  و نامرتب کوچک‌تر هم به نظر می‌رسند.

 

 

استفاده از کابیت‌ها
کابیت‌ها از اجزای اصلی هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آیند. چون منابع اصلی ذخیره وسایل هستند. وقتی شما از تمامی فضای داخلی کابینت‌ها برای چیدمان وسایلتان استفاده کردید، حتی گوشه‌های کابینت‌‌ها را که معمولا دور از دسترس و بلااستفاده می‌مانند با وسایل پر کرده و با این حال باز هم جا کم آوردید، به فضای خالی بالای کابینت‌ها فکر کنید. این مکان‌ها برای قرار دادن وسایلی در آشپزخانه که کمتر مورد نیازتان قرار می‌گیرند گزینه های مناسبی هستند. کنار کابینت‌ها هم مکان‌های مناسبی برای قرار دادن وسایلی مثل تخته‌های برش و سینی‌‌های بزرگ هستند که از آن‌ها به ندرت استفاده می‌شود.

بهره بردن از اجاق‌گاز در طراحی دکوراسیون داخلی  آشپزخانه کوچک

همه آشپزخانه‌ها صرف نظر از کوچک و بزرگ بودن، اجاق گاز را به عنوان وسیله‌ای ضروری در خود جای می دهند.شما می‌توانید علاوه بر پخت و پز از اجاق گازتان برای قرار دادن وسیله استفاده کنید. یکی از شعله‌های اجاق گاز چهار شعله‌تان می‌تواند برای گذاشتن وسایلی مثل کتری، قابلمه و یا حتی ظروف ادویه‌جات شما مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می توانید وسایلی را که بیشتر مورد نیازتان هستند و بهتر است که در دسترس باشند بر روی دیوار بالای اجاق گاز (در صورت نبود هود) آویزان کنید. ملاقه‌ها، کفگیرها و یا ماهیتابه‌ها وسایل مناسبی جهت قرار گرفتن بر روی دیوار خالی بالای اجاق گاز هستند.