سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

پنجره و مبلمان در طراحی داخلی آشپزخانه کوچک

    نظر

استفاده از پنجره‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی  آشپزخانه کوچک
شاید به نظر عجیب برسد که پنجره‌ها هم می‌توانند محل‌های خوبی برای ذخیره و جای‌سازی وسایل مورد نیاز در آشپزخانه باشند . در عین حال لازم نیست که بیشتر وسایل را در معرض دید قرار داده و و جلوه‌ای شلوغ و نامرتب به آشپزخانه دهیم؛ چون این کار باعث می‌شود که آشپزخانه کوچکتان کوچک‌تر به نظر برسد. اما اگر برای چیدمان وسایلی که مایلید در دسترس باشند، فضا کم آوردید می‌توانید روی پنجره‌هایتان حساب کنید. شما می‌توانید از لبه پنجره‌ها در چیدن لوازم کوچک و یا تزیینی بهره ببرید. آویزان کردن قابلمه و یا ماهیتابه جلوی پنجره آشپزخانه هم ایده خلاقانه‌ایست که باعث صرفه جویی در استفاده از فضای آشپزخانه می‌شود. همین طور اگر به استفاده از گل و گیاه در آشپزخانه علاقه دارید، که البته ما نیز به استفاده از گیاهان سبز و زیبا در این محیط توصیه می‌کنیم، می‌توانید از لبه پنجره آشپزخانه برای این امر استفاده کنید که گیاه نیز بتواند از نور کافی برخوردار باشد.



استفاده از میز و صندلی‌های کوچک‌تر در طراحی دکوراسیون داخلی  آشپزخانه نقلی

در تهیه و خریداری میز و صندلی برای آشپزخانه کوچک خود دقت کنید. مسلما در این نوع از آشپزخانه‌ها بهتر است که به جای میز و صندلی‌های بزرگ که رفت و آمد را در این مکان مشکل می‌کنند، از میز و صندلی‌های کوچک‌تر استفاده کرد. در آشپزخانه‌های اپن حتما لازم نیست که فضای کوچک آشپزخانه‌تان را با قرار دادن میز اشغال کنید، شما می‌توانید صندلی‌های پایه‌دار بلند را جلوی پیشخوان قرار داده و یک آشپزخانه به سبک مدرن را به وجود آورید.


به آشپزخانه‌تان روحی تازه ببخشید

همه از این موضوع آگاه هستیم که قرار دادن گل و گیاه در هر محیطی به آن طراوت و شادابی می‌دهد و هیچ چیز به اندازه وجود گیاهان در آشپزخانه باعث ایجاد حس زندگی در شما نمی‌شود. در آشپزخانه می‌توانید گیاهان خوراکی زیادی را پرورش دهید، به شرط اینکه آشپزخانه‌تان دارای پنجره باشد و نور کافی از طریق آن به محیط داخلی بتابد. روی یخچال‌های کم ارتفاع، جلوی پنجره روی تاقچه، کنار سینک ظرفشویی و حتی روی پیشخوان‌ها مکان های مناسبی برای قرار دادن گیاهان هستند. شما همچنین می‌توانید قفسه‌هایی را به دیوار آشپزخانه یا جلوی پنجره نصب کرده و گلدان‌های خود را روی آن‌ها بگذارید، به این طریق باغچه کوچکی برای آشپزخانه تان تدارک ببینید.