سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

دکوراسیون داخلی گالری هنری بیشو در ترکیه

    نظر

 

     Architects: Ryuichi Sasaki / Sasaki Architecture , Rieko Okumura/Atelier O

    Location: 2 Chome-3-12 Tait?, Tait?-ku, T?ky?-to 110-0016, Japan

    Design Team: Ryuichi Sasaki, Rieko Okumura, Gen Sakaguchi, Michal Rogozinski

    Client: BEISHU

    Area: 80.7 sqm

    Project Year: 2015

    Photographs: Takumi Ota

گالری بیشو در منطقه ی تایتو در توکیو واقع شده است، جایی که در هر گوشه از خیابان های آن هنر های تجسمی سنتی باقی مانده است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بیشو یک برند معتبر از عروسک های سنتی هینا (عروسک های دخترانه از دوران کلاسیک) است. شهرت این برند توسط هارا بیشو، یک عروسک ساز، بدست آمده بود، او در نهایت اولین و تنها جایزه ی عنوان ملی فرهنگی در صنعت را دریافت کرد.

هدف این پروژه طراحی دکوراسیون داخلی یک فضای چند منظوره به عنوان ورودی، گالری و اتاق نمایش در طبقه ی اول ساختمان 40 ساله ی بیشو بود.

دو منطقه ی متفاوت در فضا وجود دارند. یکی از آنها در مقابل ورودی و گالری قرار دارد که دارای یک سقف بلند 3.8 متری است. مبلمان آن به منظور تضمین انعطاف پذیری به آسانی قابل جا به جایی است. چراغ آویزها عروسک ها را از نزدیک روشن می کنند و سایه های چشمگیری ایجاد می کنند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی پشت گالری، در  منطقه ی اتاق نمایش نمادین، قفسه های آهنی در سطوح تکیه گاه شناور هستند. هر مجموعه از عروسک ها در جهان کوچک خود، مانند اماکی-مونو (کتیبه های تصویری) جایی که هر صحنه بین ابرهای طلایی تصویر شده اند. هر صفحه از قفسه ها مانند یک ابر تغییر مکان جانبی می دهد و به عنوان یک سکو برای در برگرفتن داستان فردی عروسک ها عمل می کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

به منظور برانگیختن حس وزن دار بودن و در عین حال کنترل انعطاف پذیری، ضخامت به طور مجزا با محاسبه تنظیم شد. دیوار پشتی از یک نور غیر مستقیم نسبتاً شدید روشن می شود، که فضا را به یک ابر براق با تناقض های ملایم در سایه ها تبدیل می کند. قفسه های آهنی صاف و صورت های دوست داشتنی عروسک ها در یک هماهنگی رویایی قرار دارند.

به طور کلی، دو منطقه  طراحی دکوراسیون داخلی  به طور یکپارچه با مناظر کوچک شناور به یکدیگر مرتبط اند. تضاد در سایه ها که توسط انواع مختلف روشنایی ها ایجاد شده اند عمق را اضافه می کنند. تیغه های نرم آفتاب روی نمای ساختمان افتاده اند، که یک تفسیر مجدد ار الگوی ابری سنتی ایجاد کرده اند، و یک فضای کلی را در بر می گیرد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.