سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

    نظر

زرد: رنگ زرد نماد خورشید است و روشن ترین گل ها رابه یاد می آورد. زرد بیان کننده حقیقت و نور است. زندگی در فضایی آراسته با رنگ زرد و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود ، انسان را بسیار فعال و پرحرارت می کند. در رنگ درمانی، بیماران درونگرا، گوشه گیر و بی حال را با تاثیر مداوم رنگ زرد، فعال می کنند. افرادی که به رنگ زرد علاقه دارند، آدم هایی احساساتی، پر شور، با حرارت، جوینده، امیدوار و پرنشاط هستند. رنگ زرد هیجانی ملایم تر از قرمز القا می کند به همین دلیل رنگی فرح بخش است. زرد، رنگ بیدار ماندن، بی خوابی، هیجان، اضطراب و تلاطم فکری هم هست. زرد همچنین رنگ هوش،ذکاوت، فهم و دانایی است. وقتی رنگ زرد روی زمینه ای تاریک قرار می گیرد حالتی بشاش و امیدوار کننده پیدا می کند. رنگ زرد تیره نشاندهنده دروغ، خیانت، بی اعتمادی و شکاست. رنگ زرد از آنجایی که جزو رنگ های گرم می باشد، بسیاری از خصوصیات رنگ قرمز راداراست.

در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران برای نشاط بخشیدن به فضا کاربرد دارد
رنگ زرد در تطابق با فرم مثلث و هر شکل نوک تیز و مثلثی شکل است. مزه زرد، مزه ترش و مزه مرکبات است. رنگ زرد از نظر موسیقی به نوای ترومپت یا نواهای شبیه به آن نزدیک است. زرد باعث تحریک قوای فکری می شود به همین جهت در  دکوراسیون داخلی فضاهایی که مربوط به بحث و تبادل نظر است بیشتر از رنگ زرد استفاده می کنند. رنگ زرد در انسان، احساس سبکی و راضی بودن بوجود می آورد. در شمایل ها و پرده های نقاشی برای نشان دادن حالت روحانی مقدسان از هاله ای به رنگ زرد طلایی یا طلایی استفاده شده است. رنگ زرد، آغاز بهار است.