سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی و دکوراسیون

تغییر دکوراسیون نشیمن

    نظر

چیدمان دکوراسیون منزل در یک باکس بزرگ
تصویر قبل از تغییرات را نگاه کنید. این اتاق خیلى بزرگ به نظر مى رسد. اتاقى بزرگ و نسبتاً خالى که کاناپه کاملاً به عقب و نزدیک دیوار کشیده شده است. به مبل ها هم اگر خوب دقت شود مى بینید که آن ها هم پشت به قسمت سمت چپ که مى تواند آشپزخانه یا اتاق مهمان ها و یا قسمت دیگرى باشد قرار گرفته اند و با این حساب ارتباط افرادى که روى این صندلى هاى راحتى قرار گرفته اند با پخش پشت سرشان عملاً قطع است. دکوراسیون داخلی فضاى نشستن بسیار محدود است و قطعاً شما هم با ما موافقید که این اتاق فضاى بیهوده و هدر رفته زیادى دارد. همچنین مبل ها و کاناپه با نحوه قرار گرفتنشان در دکوراسیون داخلی مسیر رفت و آمد را هم با مشکل مواجه کرده است.
راه حل براى این اتاقها هم ساده است. براى ایجاد یک فضاى صمیمى و گرم ساده ترین راه و کارى که باید انجام دهید آن است که وسایل دکوراسیون داخلی را به هم نزدیک کنید. به این ترتیب شما این امکان را دارید تا انتخاب بکنید کجا دوست دارید بنشینید. در این شرایط فرقى نمى کند که کجاى سالن بنشینید، در هر حالت مى توانید در بحثها به راحتى شرکت کنید.
راههاى زیر را دنبال کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید.
1- میز گرد کوچک را به گوشه بالاى اتاق ببرید. جایى که در تصویر بعد از تغییرات دکوراسیون منزل مشاهده مى کنید. به این طریق، میز هم از آشپزخانه که در مجاورت آن است سهل الوصول تر است و هم به سایر صندلى ها نزدیک.

2- یک فرش یا قالیچه بزرگ روى زمین بیندازید. پلى خواهد بود میان دکوراسیون داخلی دو طرف سالن. به این ترتیب فاصله زیاد احساس نمى شود.

3- صندلى که در شکل نشان داده شده جایى است نزدیک شومینه و تقریباً دور تر از سایر صندلى ها و مبل ها. این قسمت کمى آرام تر است. مى توانید از آن براى مطالعه استفاده کنید. اگر خواستید کمى دور تر از بقیه باشید و جدولى حل کنید و همچنین از گرماى شومینه لذت ببرید. (البته در فصول سرد سال)

4- پشت مبلى که در قسمت راست دکوراسیون منزل قرار گرفته یک میز کوچک قرار دهید و روى آن هم یک آباژور یا چراغ قرار دهید. این کار باعث تعادل نور در اتاق و بالانس شدن آن مى شود.

5- محل عبور و مرور را در دکوراسیون منزل با خالى گذاشتن نسبى آن آزاد بگذارید. سعى کنید گلدان یا میزى در مقابل آن قرار ندهید تا عبور و مرور در این محل ساده تر صورت بگیرد.

6- براى اینکه از خالى بودن بیش از حد یابه عبارتى لخت بودن دکوراسیون منزل کمى کاسته شود یک میز کوچک بر روى فرش قرار دهید. دقیقاً نزدیک دو مبل بزرگ. جایى که در تصویر هم مى بینید.

7- در تصویر قبل از تغییرات ما تنها یک کاناپه و مبل راحتى در دکوراسیون منزل داشتیم. براى اینکه جابراى نشستن بیشتر شود مى توانید یک کاناپه دیگر یا چند صندلى راحتى در قسمتى که مشخص شده قرار دهید.

8- جاى خالى کنار دو صندلى در دکوراسیون داخلی را با استفاده از گلدان یا میز و یا هر دوى آن ها مى توانید پر کنید. در صورتى که از میز استفاده مى کنید حتماً یادتان باشد ارتفاع آن خیلى اهمیت دارد و نباید بلند تر یا کوتاه تر میزى که در شماره چهار به آن اشاره شد باشد. استفاده از چراغ برروى میزها به اختیار شماست. در صورت استفاده مى توانید به دلخواه از نور آن ها با توجه به شرایط استفاده کنید.

بدین طریق مى توانید خیلى ساده فضاى خالى دکوراسیون منزل ، بزرگ و غیر معمول باکس بزرگ را به فضایى صمیمى و گرم تبدیل کنید. امتحان آن ضررى ندارد. و نکته آخر اینکه به سلیقه خودتان مى توانید اشیایى را متناسب با این دکوراسیون منزل اضافه کنید